9 ماه بارداري شيرين
پزشكي

بارداري، زمان تحولات عاطفي و ميل جنسي ناخوشايند است. هورمون هاي شما بيشتر از آنكه انتظار داريد، عصبي هستند. تنها راه اقدام، داشتن رابطه جنسي است. اما با پيشروي بارداري توصيه نمي شود نزديكي واژينال داشته باشيد. بنابراين تنها گزينه نزديكي از پشت است. اما آيا در بارداري مجازه؟
اما، آيا در هنگام بارداري نزديكي از پشت مجاز است و به شما يا جنين آسيب نمي رساند؟ در اين مقاله به اين مطلب مي پردازيم.

آيا نزديكي در هنگام بارداري مجاز است؟

اكثر متخصصين زنان و كارشناسان معتقدند كه حتي در حاملگي هم مي توانيد از ميل جنسي تان لذت ببريد. در حقيقت، داستان هاي فراواني وجود دارد كه رابطه جنسي مي تواند باعث انقباض و سريعتر شدن روند كار شود. با اين حال، تا زماني كه پزشك احساس مي كند بارداري به خوبي پيشرفت مي كند و مشكلي نيست مي توانيد با خيال راحت نزديكي واژن داشته باشيد.
گاهي اوقات خستگي، نوسانات هورموني، حساسيت پستان و حالت تهوع بارداري است ميل جنسي شما را كاهش دهد. علاوه بر اين، با پيشرفت بارداري و مسائلي مانند درد پشت، افزايش وزن، و غيره، اشتياق و ميل جنسي كاهش مي يابد. 

آيا نزديكي از پشت در هنگام بارداري مجاز است؟

اگر بارداري شما بي خطر يا طبيعي است، مي توانيد تا زماني كه كيسه آب پاره شود از زندگي جنسي فعال خود لذت ببريد. با اين حال، اگر مي خواهيد احتياط كنيد مي توانيد از نزديكي از پشت استفاده كنيد.
اگر چه، در طول بارداري، نزديكي واژينال مجاز است اما هورمون هاي مضر، و ميل جنسي ناپايدار مي تواند شما را به امتحان روش هاي ديگر مجاب كند. اگر براي اولين بار نزديكي از پشت را امتحان مي كنيد، بايد تا زمان زايمان منتظر بمانيد. شما حامله هستيد، بنابراين در طول بارداري چيزهاي جديد را امتحان نكنيد. با اين حال،اگرچه از نظر علمي مشكلي در رابطه از پشت در بارداري ايجاد نميشود. اما اين رابطه از نظر بهداشتي مناسب دوران بارداري نيست و توصضيه ميشود كه از اين نوع رابطه در دوران بارداري بپرهيزيد. همچنين در اين دوران مادر از نظر روحي آمادگي انجام اين رابطه را نخواهد داشت.

خطرات نزديكي از پشت در بارداري:

احتمالا مقالات پزشكي زيادي در خصوص نزديكي در بارداري مطالعه كرده ايد. با اين حال چند چيز وجود دارد كه بايد قبل از نزديكي از پشت در بارداري بدانيد. خطرات نزديكي از پشت عبارتند از:

التهاب و ساير بيماري هاي مرتبط و نزديكي از پشت:

هنگامي كه حامله هستيد، هميشه در معرض خطر ابتلا به هموروئيد و يبوست (بخوانيد: 5 راهكار براي رفع يبوست در بارداري) قرار مي گيريد. نزديكي از پشت اين خطرات را افزايش مي دهد و باعث بدتر شدن بيماري مي شود زيرا نزديكي از پشت منجر به التهاب در مقعد مي شود. اگر دقت نكنيد، نزديكي از پشت منجر به خونريزي و پاره شدن مقعد مي شود. بنابراين، اگر با مشكلاتي مانند، هموروئيد و يا درد مقعد مواجه هستيد بهتر است از نزديكي از پشت بپرهيزيد. 

مسائل بهداشتي در نزديكي از پشت در بارداري:

بهداشت در بارداري بسيار مهم است. مقعد حاوي باكتري هاي خاصي است كه مي تواند به واژن آسيب برساند و براي مادر و جنين ضرر دارد. بنابراين، اگر نزديكي از پشت داريد، نبايد پس از نزديكي از پشت آلت همسرتان وارد واژن شود. اگر تمايل داريد پس از نزديكي از پشت، نزديكي واژينال داشته باشيد حتما همسرتان آلتش را با صابون و آب بشويد. اگر از كاندوم استفاده مي كنيد، اطمينان حاصل كنيد كه او از كاندوم جديد استفاده مي كند.

انقباض و نزديكي از پشت در بارداري:

ارگاسم (بخوانيد: پنج موهبت ارگاسم براي زنان) يك تجربه آسماني است، اما در بارداري اين تجربيات و غذاهاي سالم مي تواند منجر به عوارض جانبي شود. به طور مشابه، ارگاسم يكي از مسائل عمده و نگران كننده در هنگام نزديكي از پشت است. اگر بعد از نزديكي از پشت از انقباضات رنج برديد حتما به پزشك مراجعه كنيد. زناني كه در معرض خطر درد زودرس زايمان هستند بايد از نزديكي از پشت اجتناب كنند. لطفا توجه داشته باشيد كه تناقضات و تحرك پذيري رحم بعد از نزديكي در دوران بارداري طبيعي هستند. با اين حال، اگر اين حالت پس از مدت كوتاهي برطرف نشود، بهتر است بلافاصله متخصص زنان خود را ببينيد. توجه داشته باشيد كه اگر در هفته سي و هفتم بارداري هستيد، پس از انقباض طولاني مدت بعد از رابطه جنسي بايد با پزشك خود مشورت كنيد.

انسداد جفت و نزديكي از پشت در بارداري

اگر با مسائلي مانند انسداد جفت (شرايطي كه تحت آن جفت بخش اعظم دهانه رحم را پوشش مي دهد) مواجه شديد و نبايد نزديكي از پشت داشته باشيد. فشار و درد ناشي از آن در جفت مي تواند منجر به خونريزي شود و بارداري را به خطر بيندازد.
اگر بارداري شما به خوبي پيش برود، نزديكي در دوران بارداري خطرناك نيست. 
قبل از اينكه چيزي جديد را امتحان كنيد، با شريك زندگي خود در مورد آن صحبت كنيد. اگر شما نزديكي از پشت داريد بهتر است از روانكاري براي راحتي و سهولت استفاده كنيد. اگر قبلا نزديكي از پشت را تجربه نكرده ايد، بهتر است از آن اجتناب كنيد يا به آرامي پيش برويد. در طول فرايند با همسر خود صحبت كنيد و هيچ گونه ناراحتي را تحمل نكنيد. نزديكي از پشت نياز جنسي شما را برآورده كرده و به جنين نيز آسيبي نمي رساند. 

منبع: نزديكي از پشت در دوران بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۴:۲۴ ] [ تيم پزشكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی