9 ماه بارداري شيرين
پزشكي

دندان هاي سفيدتر مانند موهاي ضخيم و براق چيزي است كه مردم بسيار به آن توجه مي كنند. در واقع، آمريكايي ها بيش از $ 1.4 ميليارد دلار در خريد محصولات سفيد كننده هر ساله هزينه مي كنند. 

چرا دندان ها زرد مي شوند؟

براي سفيد كردن دندان ها بايد بدانيد چرا آنها زرد شده اند. عوامل متعددي وجود دارد از جمله ژنتيك، غذا و نوشيدني كه مصرف مي كنيد و چگونه رعايت بهداشت دهان و دندان. دندان از 4 بافت-ميناييي تشكيل شده است، كه پوشش قوي و سفيدي است كه از دندان محافظت مي كند، عاج به پشتيباني از ميناي دندان مي پردازد و مواد زرد سختي است كه حامل اعصاب مي باشد، پالپ، در مركز دندان است و شامل خون و رگ هاي لنف است، و سمان، كه ريشه دندان را مي پوشاند.
مينا و عاج بزرگترين نقش را در رنگ دندان بازي مي كنند. مواد غذايي خاص و نوشيدني ها مستقيما ميناي دندان را لكه مي كنند اما در طول زمان دو تا از بزرگترين مجرمان مواد غذايي تند و زننده و نوشيدني ها هستند كه باعث شكستن ميناي دندان و تضعيف آن مي شوند. همانطور كه ميناي دندان تجزيه مي شود، عاج زرد زير آن ديده ميشود. اين درمان ها بر سفيد كردن دندان تمركز مي كند اما نكته مهم تقويت ميناي دندان است. (بخوانيد: دندان هاي خود را با اين 12 خوراكي برق بياندازيد)

روش هاي خانگي سفيد كردن دندان ها

خمير جوش شيرين و آب ليمو

بي كربنات سديم يا جوش شيرين ماده اي ساينده است كه باعث سفيدتر شدن دندان مي شود. اين ماده بسيار قليايي (در مقابل اسيدي) است بنابراين اگر غذاهاي اسيدي مي خوريد اين ماده باعث تعادل PH مي شود و مانع از تجزيه ميناي دندان با اسيد مي شود. همچنين اسيديته آب ليمو را كاهش مي دهد؛ ليمو به عنوان سفيد كننده طبيعي استفاده مي شود. 

مواد لازم

  • چند قاشق چايخوري جوش شيرين
  • آب ليمو و يا آب براي تشكيل خمير
  • مسواك 

روش استفاده

جوش شيرين را با آب ليمو تازه مخلوط كنيد تا خمير تهيه شود. دندان هاي خود را پاك كنيد. مقداري از خمير را بر روي مسواك قرار دهيد و مسواك كنيد.
بگذاريد خمير به مدت 1 دقيقه بماند سپس آن را شستشو كنيد. براي اسيد تاثيري بر ميناي دندان نخواهد گذاشت. اگر فقط از آب استفاده مي كنيد مي توانيد آن را تا 3 دقيقه بگذاريد بماند.

جوش شيرين و سفيدي دندان

خمير جوش شيرين و سفيدي دندان

اسكراب توت فرنگي، نمك و جوش شيرين 

توت فرنگي سرشار از ويتامين C است و مي تواند پلاك تشكيل شده بر روي دندان هاي زرد را از بين ببرد. همچنين داراي آنزيمي به نام اسيد ماليك است كه به حذف لكه ها كمك مي كند. نمك به عنوان بخش ساينده خمير عمل مي كند. جوش شيرين نيز به عنوان يك ساينده عمل مي كند.

مواد لازم

  • يك تا سه عدد توت فرنگي بزرگ 
  • نمك
  • نصف قاشق چاي خوري جوش شيرين (اختياري)

روش استفاده

توت فرنگي ها را خمير كنيد و مقداري نمك دريايي و نصف قاشق چاي خوري جوش شيرين به آن بيفزاييد. دندان ها را پاك كنيد و سپس مخلوط را بر روي مسواك قرار دهيد و مسواك كنيد. اجازه دهيد مخلوط به مدت 5 دقيقه بماند، سپس شستشو كنيد. اين كار را هر شب انجام دهيد.

اسكراب توت فرنگي و سفيدي دندان

توت فرنگي و سفيدي دندان

روغن نارگيل 

شستشوي دهان با روغن نارگيل روشي منحصر به فرد و قديمي براي درمان زردي دندان است. اسيد لوريك در روغن نارگيل باكتري هاي دندان را از بين مي برد. همچنين به ارتقاء سلامت لثه، و تازه نگه داشتن نفس كمك مي كند.

مواد لازم

  • يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل

روش استفاده

صبح، قبل از مسواك كردن دندان ها، يك قاشق غذاخوري و يا كمي كمتر روغن نارگيل داخل دهان بريزيد. روغن را به مدت 10 تا 15 دقيقه بر روي دندان ها بكشيد و دندان ها را آغشته كنيد، سپس آن را تف كنيد و دهان را شستشو دهيد سپس مسواك بزنيد.

روغن نارگيل و سفيدي دندان

روغن نارگيل وسفيدي دندان

نكاتي براي سفيد كردن دندان ها

  • معمول. يك روال مشخص تعيين كنيد و به طور منظم از اين روش ها استفاده كنيد.
  • از 3٪ پراكسيد هيدروژن براي شستشوي دهان استفاده كنيد. اين ماده باعث سفيد شدن دندان ها مي شود.
  • سعي كنيد از نوشيدني هاي تيره، قهوه و نوشابه دوري كنيد زيرا باعث لكه شدن دندان ها مي شوند.

تهيه و تنظيم: گروه سلامت اوما

منبع: راه هاي سفيد شدن دندان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۴۵:۱۲ ] [ تيم پزشكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی