9 ماه بارداري شيرين
پزشكي

دستگاه تناسلي زنان همواره مورد توجه خانم ها است و هميشه دنبال راهي ميگرند كه تيرگي پوست ناحيه واژن را كمتر كنند و اين ناحيه را روشن تر كنند . در اين مقاله 7 روش خانگي براي رفع تيرگي ناحيه تناسلي زنان پيشنهاد ميشود:

- اما نكته اول اين است كه واژن براي زيبا به نظر رسيدن طراحي نشده است. پوست خشن، موهاي زبر و حتي بوي متفاوت آن منحربه فرد است. اما اين منحصر به فرد بودن بي دليل نيست. همانطور كه موي بيني مانع از ورود آلرژنها و گرده ها به سيستم مي شود، موي ناحيه تناسلي نيز باكتري ها را گير مي اندازد و مانع از ورود آن ها به مهبل (واژن) مي شود.

- واژن داراي باكتري خوب و بد است. باكتري خوب، محيط را قليايي مي كند و ميكروب ها را از بين مي برد و يك محيط سالم ايجاد مي كند و بوي مشخصي ايجاد مي كند. هنگامي كه بوي ناحيه تناسلي تغيير مي كند و بوي عجيبي حس مي كنيد، تعداد باكتري هاي بد زياد شده است!( اين مقاله را بخوانيد: بوي بد واژن بعد از نزديكي)

- بافت پوست اين ناحيه زبر و خشن است ( اين مقاله را بخوانيد: چگونه موهاي زائد ناحيه تناسلي را از بين ببريم) و اين بافت به علت سايش ران و لباسهاي تنگ است. و رنگ پوست شما در اين منطقه لزوما نبايد با بقيه بدن شما مطابقت داشته باشد. حتي برخي خانم هاي بور نيز گاهي اوقات ناحيه تناسلي تيره اي دارند!

- بين محصولات شيميايي و داروهاي طبيعي، توصيه مي كنيم از مواد شيميايي سمي در نزديكي واژن استفاده نكنيد. بنابراين، در اينجا 7 درمان طبيعي براي روشن شدن پوست در ناحيه تناسلي ارائه شده است.

آب ليمو و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

احتمالا اين يكي از ايمن ترين روش هاي روشن كردن پوست در ناحيه تناسل (واژن) است. اسيد سيتريك و ويتامين C در ليمو دو كار انجام مي دهد – جلوگيري از تغيير رنگ و از بين بردن باكتري ها.

مواد لازم

  • 2 قاشق غذاخوري آب ليمو
  • 10 قطره گلاب

روش تهيه
آب ليمو رقيق را در مقدار مشخصي گلاب بريزيد. يك پنبه را در محلول غوطه ور كنيد. فشار دهيد و مايع اضافي را خارج كنيد سپس به آرامي آن را بر روي ناحيه آسيب ديده قرار دهيد. بگذاريد 3 تا 5 دقيقه بماند و سپس بشوييد. اين روش را سه بار در روز انجام دهيد.
احتياط – موها را بزنيد و ناحيه را بخوبي تميز كنيد و قبل از استفاده از محلول، ناحيه را خشك كنيد. اگر احساس سوزش مي كنيد، بلافاصله محل را بشوييد.

آب ليمو و درمان تيرگي ناحيه تناسلي

آلوئه ورا و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

اين ماده براي روشن كردن پوست در ناحيه تناسلي (واژن) مناسب است. آلوئه ورا با آنتي اكسيدان ها به تنظيم توليد ملانين مي پردازد، كه سبب تسكين پوست مي شود.

مواد لازم

  • زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا

روش تهيه
برگه الوئه ورا را نصف كنيد و ژل آن را استخراج كنيد. در يك كاسه، ژل آلوئه ورا را با زردچوبه مخلوط كنيد. منطقه را كاملا تميز كنيد. سپس آن را خشك كنيد. خمير را به مدت 30 دقيقه بر روي محل بگذاريد. سپس محل را شستشو دهيد و پاك كنيد. اين روند را 3 بار در روز تكرار كنيد. با گذشت زمان فاصله بين استفاده از ماسك را كاهش دهيد.

آلوئه ورا و درمان تيرگي ناحيه تناسلي

ليمو + زردچوبه + پودر برنج + ماست و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

پودر برنج سلول هاي مرده پوست را از بين مي برد. اسيد لاكتيك در ماست پوست را روشن مي كند. طبيعت اسيدي ليمو به عنوان يك سفيد كننده طبيعي عمل مي كند و همچنين بو را از بين مي برد. آنتي اكسيدان هاي غني موجود در زردچوبه باعث تحريك جريان خون مي شوند و باعث بهبود پوست مي شوند.

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوري زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوري پودر برنج
  • 1 قاشق غذاخوري ماست
  • ½ قاشق چاي خوري ليمو

روش تهيه
تمام مواد تشكيل را در يك كاسه مخلوط كنيد. هم بزنيد تا زماني كه يك كرم درست شود. براي رسيدن به ماده مطلوب گلاب نيز به آن بيفزاييد. مخلوط را روي ناحيه تناسلي قرار دهيد. بگذاريد 20 دقيقه بماند. آن را در جهت حركت دايره مالش دهيد. سپس شستشو كنيد و خشك نماييد.

ليمو + زردچوبه + پودر برنج + ماست و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

چوب صندل + پوست پرتقال و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

خواص ضد عفوني كننده و ضد باكتري چوب صندل پوست را از ناخالصي ها پاك مي كند، سلول هاي مرده پوست را از بين مي برد و پوست را روشن مي كند. از سوي ديگر، پوست پرتقال با ويتامين C عامل سفيد كننده پوست است. اين درمان موثر براي روشن كردن پوست ناحيه تناسلي (واژن) مفيد است و پس از هفت روز به نتيجه مي رسيد. 

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوري پودر چوب صندل
  • 1 قاشق چايخوري پودر پوست پرتقال
  • گلاب

روش تهيه
تمام تركيبات را با هم مخلوط كنيد و يك خمير تهيه كنيد. منطقه تناسلي را با آب بشوييد. منطقه را كاملا خشك كنيد. مخلوط را به منطقه واژن بماليد. بگذاريد 20 دقيقه بماند. سپس شستشو كنيد و خشك نماييد.

چوب صندل + پوست پرتقال و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

ماست و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

اگر زمان زيادي نداريد و مي خواهيد سريع پوستتان سفيد شود از ماست استفاده كنيد. اين ماده نه تنها رنگ پوست را روشن مي كند، بلكه پوست را خنك و آرام مي كند.

روش تهيه
هر روز به مدت 5 دقيقه ناحيه تناسلي را با لايه اي نازك ماست ماساژ دهيد. بگذاريد 15 دقيقه بماند. سپس آن را بشوييد. سپس روغن اسطوخودوس براي از بين بردن بوي عطري ماست استفاده كنيد.

ماست و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

سفيده تخم مرغ و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

سفيده تخم مرغ داراي خواص سفيد كننده پوست است، به علاوه به خاطر پروتئين داخل آن، باعث روشن شدن و آرامش پوست مي شود.

روش تهيه
يك سفيده تخم مرغ را در يك كاسه بريزيد و هم بزينيد. سپس آن را بر روي ناحيه تيره قرار دهيد. اجازه دهيد تا زماني كه كشش در پوست حس نكرده ايد بماند. سپس با يك پارچه مرطوب آن را تميز كنيد.

سفيده تخم مرغ و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

روغن نارگيل و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

روغن نارگيل به دليل خواص ضدقارچ و ضد باكتري شناخته شده است و باعث حذف رنگدانه و عفونت باكتري مي شود!

روش تهيه
موهاي ناحيه تناسلي را بزنيد و منطقه را با يك محلول ملايم پاكسازي كنيد. روغن نارگيل را در منطقه آسيب ديده اعمال كنيد. از پوشيدن لباس زير بپرهيزيد. اجازه دهيد روغن به طور طبيعي توسط پوست جذب شود. اين روش را هر روز تكرار كنيد تا نتيجه را ببينيد.

روغن نارگيل و درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

تهيه و تنظيم: گروه سلامت اوما

منبع: درمان تيرگي ناحيه تناسلي زنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۵۵:۰۵ ] [ تيم پزشكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی