9 ماه بارداري شيرين
پزشكي

شياف واژينال داروهاي جامدي است كه به وسيله يك اپليكاتور خاص وارد واژن مي شوند. بدن داروها را از شياف واژن جذب مي كند. آنها سريعتر از داروهاي خوراكي كار مي كنند. اين به اين دليل است كه شياف در داخل بدن ذوب شده و به طور مستقيم به جريان خون جذب مي شود.

دستورالعمل هاي گام به گام استفاده از اپليكاتور

علاوه بر شياف، به صابون، آب و حوله نياز خواهيد داشت. همچنين ممكن است دستمالهاي بهداشتي نياز داشته باشيد. مي توانيد از اين دستورالعمل ها براي استفاده از شياف واژن استفاده كنيد.

آماده سازي

نحوه استفاده از اپليكاتور

  1.     محل واژن و دست ها را با صابون ملايم و آب گرم بشوييد و با يك حوله پاك تميز كنيد.
  2.   بسته بندي شياف را باز كنيد.
  3.  شياف را روي انتهاي اپليكاتور قرار دهيد. اگر از اپليكاتور استفاده شده استفاده مي كنيد، اين مرحله را انجام دهيد. اپليكاتور از قبل حاوي دارو است.
  4.    انتهاي اپليكاتور را از طرفي كه شياف ندارد نگه داريد.

وارد كردن شياف

اپليكاتور

  1.     در موقعيت قرار بگيريد. مي توانيد به پشت بخوابيد و زانو هاي خود را خم كنيد، يا مي توانيد با زانوهاي خم شده بايستيد و پاهاي خود را چند سانتي متر از هم جدا كنيد. اگر پرستار هستيد، موقعيت اول براي بيمار شما بهتر است.
  2.   به آرامي اپليكاتور را وارد واژن كنيد.
  3. اپليكاتور را تا جايي كه وارد مي شود، فشار دهيد. اين مسئله باعث مي شود شياف را تا انتهاي واژن فشار دهد.
  4.  اپليكاتور را از واژن خود خارج كنيد.

پايان كار

نحوه استفاده از اپليكاتور

  1.  اگر اپليكاتور قابل استفاده مجدد است، آن را طبق دستورالعمل هاي بسته بندي تميز كنيد. اگر قابل استفاده مجدد نيست، آن داخل سطل زباله بريزيد.
  2.  تمام مواد مصرفي ديگر را نيز دور بريزيد.
  3.  دست ها را با صابون و آب گرم بشوييد.

نكات مفيد هنگام استفاده از اپليكاتور

  • شياف واژن ممكن است نشت كند، بنابراين بهتر است در هنگام خواب استفاده شود. مي توانيد از يك دستمال مرطوب بهداشتي استفاده كنيد تا لباس و تخت كثيف نشود.
  •  قبل از استفاده از شياف آن را در آن غوطه ور كنيد. اين كار باعث مي شود وارد كردن آن آسان تر شود.
  •  براي جلوگيري از ذوب كردن شياف قبل از استفاده، آن را در جاي خنك نگهداري كنيد. اگر بر روي برچسب ذكر شده است مي توانيد دارو را در يخچال قرار دهيد.
  • تا زماني كه دكتر توصيه مي كند، از دارو استفاده كنيد.
  •  مي توانيد از شياف واژينال در طول پريودي نيز استفاده كنيد.
  • هنگام استفاده از شياف واژينال از تامپون استفاده نكنيد. تامپون مي تواند دارو را جذب كند. بنابراين از كاركرد خوب دارو جلوگيري مي كند.

نحوه استفاده اپليكاتور در بارداري

در بارداري هم ميتوانيد از اپليكاتور استفاده كنيد اما نبايد تا انتهاي واژن اپليكاتور را وارد كنيد، به اندازه يك سوم و يا يك بند انگشت اپليكاتور را وارد واژن كنيد حتي اگر سركلاژ هم هستيد، مي توانيد استفاده كنيد. 

مراحل استفاده از اپليكاتور بطور خلاصه:

  1.   بهتر است از اين محصولات قبل از خواب استفاده كنيد. دراز كشيدن، نشت دارو از واژن را كاهش مي دهد.
  2.  محل واژن را با صابون ملايم و آب بشوييد و كاملا خشك كنيد. اگر محصول به عنوان يك اپليكاتور از قبل پر شده است، به مرحله 5 برويد.
  3.  براي محصولات كرم واژني: اپليكاتور را به انتهاي لوله كرم وصل كنيد و تا زماني كه كاملا محكم شود بپيچانيد. كرم را از لوله به داخل اپليكاتور فشار دهيد تا به مقدار مشخص شده براي دوز خود برسيد. اپليكاتور را بپيچانيد و لوله را برداريد.
  4.   قرص يا شياف: دارو را از بسته بندي خارج كنيد و آن را در انتهاي اپليكاتور قرار دهيد.
  5.  در صورت قرار گرفتن بدن در يكي از دو روش، مايع را وارد واژن كنيد. اپليكاتور را تا جايي كه راحت هستيد وارد كنيد. مي توانيد پاهاي خود را باز كنيد و زانوهايتان را خم كنيد.
  6.   يا به پشت دراز بكشيد و زانوهاي خود را خم كنيد و پاها را كمي از هم جدا كنيد.
  7.  اپليكاتور را تا زماني كه متوقف شود فشار دهيد. اپليكاتور را از واژن خارج كنيد.
  8.  اگر اپليكاتور قابل استفاده مجدد است، آن را طبق دستور تميز كنيد. مراحل تميزكاري معمولا شامل جدا كردن دو قطعه و شستن با صابون ملايم و آب است. در صورتي كه يكبار مصرف است، اپليكاتور را دور بيندازيد.
  9. دست هاي خود را با صابون و آب گرم بشوييد.
  10.   دارو را تا زماني كه دكتر تجويز كرده است مصرف كنيد. محصول را بدون فراموشي حتي يك روز، حتي در طول دوره پريودي استفاده كنيد. در صورت استفاده از اين دارو، از پد هاي بهداشتي استفاده كنيد. از تامپون استفاده نكنيد.

لينك مقالات 

نحوه استفاده از اپليكاتور

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۱۶:۰۹ ] [ تيم پزشكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی