9 ماه بارداري شيرين
پزشكي

در اولين بسته آموزشي از سري آموزش هاي اوما،  هر آنچه را كه مادر باردار در مورد تغذيه دوران بارداري بايد بداند، آموزش داده شده است. در اولين بسته آموزشي در تغذيه  كليه سوالات شما عزيزان در مورد خوراكي هاي دوران بارداري پاسخ داده ميشود و هدف اين است كه با مطالعه اين بسته كليه سوالاتي كه در ذهن شما درباره تغذيه دوران بارداري است پاسخ داده شود.  سعي شده مواد غذايي كه مادر باردار در مورد مصرف آن شك دارد، مطرح شود. اما شما عزيزان اگر ماده غذايي خاصي مدنظر داشتيد در قسمت ديدگاه اعلام كنيد تا اطلاعا ت مربوط  به آن ماده غذايي در اسرع وقت در اختيارتان قرار گيرد. اين بسته آموزشي از پنج بخش تشكيل شده است كه درهر بخش به يكي از ضرورت هاي تغذيه مادر باردار پرداخته شده و مقالات و مطالب آموزشي آن معرفي ميشود. 

در اولين  بسته آموزشي تغذيه دوران بارداري سعي شده مطالبي معرفي شود كه سوالات رايج شما مادر باردار باشد. مادران مخصوصا در سه ماه اول بارداري وسواس خاصي دارند كه چه ماده غذايي براي جنين مفيد است؟مصرف چه ماده غذايي باعث سقط جنين ميشه؟ چه ماده غذايي سرشار از كلسيم و اسفناج و آهن است؟ آيا مصرف عرقي جات در بارداري مشكل داره؟ چه ميوه اي را بخوريم و از هر كدام چقدر؟ و سوالاتي از اين قبيل كه در اين قسمت به كليه سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. اين بسته آموزشي شامل 5 بخش مي باشد كه در هر بخش گروه هاي غذايي اصلي معرفي شده است:

بخش اول : مصرف ميوه ها در دوران بارداري

خوردن انواع ميوه در بارداري

1.  آيا خوردن سيب در بارداري مجاز است؟

سيب از ميوه هاي رايج مصرفي بصورت روزانه است اما آيا بايد در مصرف آن در دوران بارداري تغييري ايجاد كرد. در اين مقاله " خوردن سيب در بارداري" بطور كامل درباره خواص سيب و نحوه مصرف آن و مقدار مصرفي سيب در دوران بارداري توضيح كامل داده شده است. 

2.  آيا خوردن انگور در بارداري مجاز است؟

شايد شنيده ايد كه خوردن انگور در بارداري باعث روشن تر شدن و رنگي شدن چشم جنين ميشود.  در مقاله " خوردن انگور در بارداري"  به چگونگي مصرف انگور در دوران بارداري مي پردازد و به شما مي گويد چه زماني انگور بخوريد و چه زمان كمتر بخوريد و يا حتي نخوريد.

3. آيا خوردن گيلاس در بارداري مجاز است؟

در فصل تابستان اين ميوه قرمز خوشمزه مي تواند طرفداران زيادي داشته باشد. اما مادر باردار چه كار كند، آيا او مي تواند مانند فرد عادي گيلاس مصرف كند. چه ملاحضاتي براي او لازم است؟ چه مقدار مي تواند مصرف كند؟ براي پاسخ به اين سوال نيز به شما پيشنهاد ميدهيم كه مقاله " خوردن گيلاس در بارداري" را مطالعه كنيد. 

4. آيا خوردن زردآلو در بارداري مجاز است؟

يكي ديگر از ميوه هاي شيرين و پرطرفدار دوران بارداري كه الانم فصلش هست شما احتمالا زياد مصرف مي كنيد، زردآلو است. اما قبل از خوردن ما به شما پيشنهاد مي كنيم ابتدا  با " خواص زردآلو در دوران بارداري" آشنا شويد.

5. آيا خوردن توت فرنگي در دوران بارداري مجاز است؟

توت فرنگي يكي از ميوه هاي لذت بخش تابستاني است كه تقريبا هيچ كس نمي تواند از آن بگذرد مخصوصا اينكه سرشار از ويتامين سي مي باشد. اما مادر باردار چقدر مي تواند مصرف كند؟ آيا براي مادر باردار مفيد است؟ در اين مقاله" خوردن توت فرنگي در دوران بارداري " به كليه سوالات شما پاسخ داده مي شود.

6. آيا خوردن هلو در دوران بارداري مجاز است؟

ماده غذايي كم كالري اما خوشمزه! آيا همچين ماده غذايي وجود دارد؟ بله هلو. هلو شبيه سيب است و بسيار مغذي و خوشمزه است. اما آيا مي توان آن را به رژيم غذايي بارداري افزود؟ بله، اما مراقب باشيد. در اين مقاله نكات لازم در خصوص" خوردن هلو در دوران بارداري"  ذكر شده است.

7. آيا خوردن طالبي در دوران بارداري مجاز است؟

طالبي در فصول گرم وجود دارد و علاوه بر مزه خوبي كه دارد خواص زيادي نيز دارد.مطالعات نشان مي دهد خانم هاي باردار بايد روزي دو فنجان ميوه بخورند. در اين مقاله  درباره "خواص طالبي در بارداري " ذكر شده است.

8.آيا خوردن هندوانه در دوران بارداري مجاز است؟

در اين فصل گرما خوردن هندوانه خيلي ميچسبه! اما تكليف مادر باردار چيه؟ چقدر هندوانه مي تواند بخورد؟ آيا خوردن آب هندوانه نيز مجاز است؟ در اين مقاله با " خواص هندوانه در دوران بارداري" بيشتر آشنا ميشويد.

9. آيا خوردن نارنگي در دوران بارداري مجاز است؟

نارنگي يكي از مركبات نارنجي رنگ است و نزديك ترين ميوه به آن پرتقال است اما در مقايسه با ديگر مركبات، نارنگي كوچك تر است و راحت تر پوست گرفته مي شود. اما اين ميوه براي مادران باردار چگونه است؟ براي اطلاعات بيشتر درباره چگونگي مصرف نارنگي به مقاله " خواص نارنگي در بارداري" مراجعه كنيد.

10. آيا خوردن آناناس در دوران بارداري مجاز است؟

در دوران بارداري،زنان از خوردن برخي ماده هاي غذايي مانند آناناس و پاپايا  اجتناب مي كنند. زيرا شنيده اند كه اين ميوه ها باعث سقط جنين مخصوصا در ماه هاي اول بارداري ميشود. در اين مقاله مي خوانيم كه آيا واقعا" خوردن آناناس در دوران بارداري" مجاز است يا نه؟

11. آيا خوردن كيوي در دوران بارداري مجاز است؟

فوايد كيوي براي بارداري باعث تعجب شما مي شود.  در بارداري  بايد به سلامتي جنين نيز توجه كنيد بنابراين مصرف مواد مغذي جهت تامين ويتامين ها و موادمعدني ضروري است. براي اطالاعات بيشتر در باره آلرژِي زايي كيوي مقاله " خوردن كيوي در بارداري" را بخوانيد.

12.آيا خوردن انار در دوران بارداري مجاز است؟

يكي از سوالات رايج در زمان بارداري اين است كه آيا انار در زيبا شدن جنين اثرگذار است يا نه؟ چه مقدار انار بخوريم؟چرا انار بخوريم؟   اما در مقاله" خوردن انار در بارداري:چه مقدار و چه زمان"  به توضيحات بيشتر مي پردازيم و با خواص معجزه آسا انار در بارداري آشنا ميشويد.

13.آيا خوردن موز در دوران بارداري مجاز است؟

پزشك بايد مصرف موز را به عنوان منبعي از پتاسيم و كلسيم در طول بارداري  به شما تجويز كند. افسانه هاي قديمي موز را عامل ايجاد مشكل در زايمان طبيعي مي داند.  آبا افسانه ها وواقعيت دارد؟ در مقاله " خواص موز براي زن باردار" اطلاعات لازم را بدست آوريد.

14. آيا مصرف انبه در دوران بارداري مجاز است؟

اگر در طول تابستان باردار هستيد، احتمالا هوس انبه مي كنيد. در اين مقاله " انبه در دوران  بارداري "  به شما درباره خواص انبه توضيح داده شده است.

15. آيا مصرف انجير در دوران بارداري مجاز است؟

انجير ميوه اي مغذي شبيه به گلابي است كه جزو خانواده توت مي باشد. اين ميوه رنگ هاي متفاوتي دارد مانند سفيد، سياه و قرمز. مزه انجير مانند عسل مي باشد ولي خيلي عميق تر و غني تر است. اما اين ماده شيرين در بارداري چگونه است؟ پاسخ خود را در مقاله " خوردن انجير در دوران بارداري" بيابيد.


بخش دوم: مصرف سبزيجات در بارداري

مصرف انواع سبزيجات در بارداري

1. آيا مصرف قارچ در دوران بارداري مجاز است؟

اگر قارچ بخوبي پخته شود، غذايي خوشمزه است. بيشتر مردم قارچ را در سالاد، سوپ و پيتزا مي ريزند. اما  خوردن قارچ در دوران بارداري مجاز است؟براي يافتن پاسخ خود اين مقاله را " خوردن قارچ در دوران بارداري" بخوانيد.

2. آيا مصرف قارچ در دوران بارداري مجاز است؟

پيش از مصرف خيار در دوران بارداري به اين نكته توجه كنيد كه خيار باعث واكنش هاي آلرژيك مي شود.اما چگونه؟ اين مقاله را " خوردن خيار در دوران بارداري" بخوانيد.

3. آيا مصرف گوجه فرنگي در دوران بارداري مجاز است؟

بارداري دوره اي مهم در زندگي يك خانم است و تمام خانم هاي باردار در طول بارداري توجه زيادي به موادغذايي مصرفي دارند. اما در مورد گوجه فرنگي چقدر در بارداري بخوريم. پيشنهاد ميدهم اين مقاله " مصرف گوجه فرنگي در بارداري" را بخوانيد.

4.آيا مصرف باقلا در دوران بارداري مجاز است؟

يكي ديگر از سوالات رايج درباره اثر باقلا در سقط جنين است. در اين مقاله بطور كامل " خوردن باقلا در بارداري" درباره باقلا توضيح داده شده است.

5.آيا مصرف هويج در دوران بارداري مجاز است؟

هويج جزو سبزيجات مهم است زيرا حاوي مواد مغذي فراواني مي باشد. همان طور كه آب هويج خوشمزه است، تاثيرات مثبت و پاك كننده اي نيز در بدن دارد به همين دليل در طول بارداري توصيه مي شود. مقاله پيشنهادي ما به شما در اين زمبنه" خواص هويج دردوران بارداري" است.

6. آيا مصرف شلغم در دوران بارداري مجاز است؟

شلغم حاوي مواد معدني و ويتامين هاي زيادي است. شلغم سرشار از ويتامين ث است. اما آيا مصرف آن در بارداري بي خطر است؟ اطلاعات بيشتر را با خواندن اين مقاله " شلغم براي زنان باردار" بخوانيد.

7. آيا مصرف سير در دوران بارداري مجاز است؟

سير يكي از مواد غذايي مغذي است كه خواص فراواني دارد. سير به خاطر بو و مزه خاصي كه دارد براي سلامتي مناسب مي باشد. در اين مقاله درباره "مصرف سير در دوران بارداري " مي خوانيد.

8. آيا مصرف كاهو در دوران بارداري مجاز است؟

مي توانيد در دوران بارداري كاهو مصرف كنيد. اما پيش از خوردن درباره مصرف كاهو در مقاله " خواص كاهو براي زن باردار" بيشتر بخوانيد.

9. آيا مصرف جوانه گندم در دوران بارداري مجاز است؟

اگر باردار هستيد سعي مي كنيد موادمغذي موجود در رژيم غذايي خود را افزايش دهيد. مصرف مواد مغذي بسيار مهم است زيرا جنين به ويتامين ها و مواد معدني براي سالم بودن و رشد نياز دارد. يك خبر خوب را در در مقاله " جوانه گندم در بارداري " بخوانيد.

10. آيا مصرف كرفس  در دوران بارداري مجاز است؟

كرفس يكي از سبزيجات محبوبي است كه در سوپ و سالاد استفاده مي شود. آيا خوردن كرفس در طول بارداري مشكل ايجاد نمي كند؟  براي يافتن پاسخ خود مقاله " خوردن كرفس در دوران بارداري " را بخوانيد.


بخش سوم : مصرف گياهان دارويي در بارداري

مصرف چاي هاي گياهي در بارداري

1. آيا مصرف عرق نعنا در دوران بارداري مجاز است؟

 آيا مي دانيد كه مواد كافئين دار ممكن است اثرات منفي بر روي جنين شما داشته باشد. مي دانيد كه در مصرف عرق نعناع و يا چاي نعناع مي بايست ملاحظاتي را لحاظ كنيد؟ اگر نه، در اين مقاله هر آنچه را راجع به " خوردن عرق نعناع در دوران بارداري"  بايد بدانيد باهم بررسي خواهيد كرد.

2. آيا مصرف عرق رازيانه در دوران بارداري مجاز است؟

سند علمي لازم و كافي جهت اثبات اينكه آيا مصرف رازيانه در دوران بارداري مجاز است يا نه؟ وجود ندارد. اگر شما شرايط مصرف رازيانه را داريد و مصرف اين گياه به جنين شما وخودتان صدمه نمي زند، مي توانيد آن را مصرف كنيد. براي اطلاعات بيشتر مقاله " عرق رازيانه و بارداري" را بخوانيد.

3. آيا مصرف كاسني در دوران بارداري مجاز است؟

 چه مقدار ميتوانيم در دوران بارداري كاسني بخوريم؟مصرف كاسني در بارداري براي جنين ضرر ندارد؟شنيده ام موجب سقط جنين ميشود؟ در آخر آيا خواص كاسني در بارداري مضرراست؟

4. آيا مصرف زنجبيل در دوران بارداري مجاز است؟

زنجبيل غذايي فوق العاده است. زنجبيل را مي توان در آشپزي استفاده كرد و خواص دارويي نيز دارد. اين ماده عطر و طعم خوبي نيز به غذا مي افزايد. در اروپا اين ماده را براي جلوگيري از حالت تهوع و استفراغ استفاده مي كنند. اما پيش از استفاده از زنجبيل در بارداري بايد مقدار مناسب آن را از طريق مقاله " خوردن زنجبيل در باراري"  بدانيد. 

5. آيا مصرف دارچين در دوران بارداري مجاز است؟

هيچ ادويه يا داروي گياهي در دوران بارداري نبايد بدون مشورت با پزشك مصرف شود. برخي داروهاي گياهي و ادويه ها بسيار مفيد هستند اما برخي بايد در دوران بارداري مصرف نشوند. اما " مصرف دارچين در بارداري" چگونه است؟


بخش چهارم: مصرف مغزيجات و خشكبار در بارداري

مصرف مغريجات در بارداري

1. آيا مصرف پسته در دوران بارداري مجاز است؟

مصرف موادغذايي سالم در طول بارداري براي سلامتي شما و جنين لازم است. پسته ماده اي بسيار مغذي مي باشد كه مواد مغذي لازم را در اين زمان براي شما فراهم مي كند. اما بايد مزايا و معايب مصرف آن در طول بارداري را بدانيد. اما " مصرف پسته در دوران بارداري " چگونه است؟

2. آيا مصرف كنجد  در دوران بارداري مجاز است؟

در دوران بارداري كه حساس ترين دوران براي شما است نسبت به خوردن هر چيز اهميت مي دهيد. آيا اين براي جنينم ضرر داره يا نه؟ چي رو چه مقدار بخورم؟ در مورد خرافات كه از اطرافيان مي شنويد حتما نگران خواهيد شد. ممكن است مادرتان چيزي بگويد و يك نفر ديگه حرفي ديگر. در اين مقاله سعي داريم كه اثرات" مصرف كنجد در بارداري"  را باهم بررسي مي كنيم

3. آيا مصرف كشمش در دوران بارداري مجاز است؟

هنگامي كه فهميديد باردار هستيد زندگي شما تغيير مي كند. برخي از اين تغييرات مثبت هستند و برخي ديگر نيستند. يكي از بزرگترين تغييرات نگراني درباره مواد غذايي است. كشمش در بارداري مفيد است امااطلاعات بيشتر درباره كشمش را در مقاله " خوردن كشمش در دوران بارداري" بخوانيد

4. آيا مصرف خرما در دوران بارداري مجاز است؟

خرما سرشار از مواد مغذي است و بهتر است در طول بارداري مصرف شود. در طول بارداري براي مصرف مواد غذايي با پزشك خود مشورت كنيد. بهتر است مزايا و معايب " خوردن خرما در بارداري"  بدانيد.


بخش پنجم : مصرف ساير خوراكي ها در بارداري

مصرف ساير خوراكي ها در بارداري

1. آيا مصرف تمبر هندي در دوران بارداري مجاز است؟

تمبر هندي ميوه اي است كه در غلاف رشد مي كند و خمير آن بسيار ترش مزه است. مزه ترش تمبر هندي در بارداري شما را وسوسه مي كند. براي يافتن پاسخ و اطلاعات بيشتر اين مقاله را " خوردن تمبر هندي در بارداري" بخوانيد.

2. آيا مصرف جگر در دوران بارداري مجاز است؟

رژيم غذايي سالم باعث مي شود فرزندي سالم داشته باشيد. چيزي كه مي خوريد تاثير مستقيم بر رشد جنين دارد. در طول بارداري برخي غذاها را بايد بيشتر و برخي را بايد كمتر مصرف كرد. اما در مورد جگر حتما اين مقاله را " خوردن جگر دربارداري" بخوانيد.

3. آيا مصرف ماست در دوران بارداري مجاز است؟

 آيا خوردن ماست در بارداري امكان دارد و مشكلي ايجاد نمي كند؟ براي اطلاعات بيشتر در خصوص اين ماده غذايي مقاله " خوردن ماست در بارداري" را مطالعه كنيد.

4. آيا مصرف بستني در دوران بارداري مجاز است؟

آيا نسبت به همه غذاها تمايل داريد؟ نگران نباشيد كاملا طبيعي است. تا زماني كه موادمغذي موردنياز بدن را مصرف نكنيد اين حالت عطش وجود دارد. احتمالا هوس كيك، آبنبات، بستني و كلوچه مي كنيد اما سعي كنيد خيلي از اين موادغذايي نخوريد. اما در مورد " خوردن بستني در دوران بارداري" بيشتر يخوانيد.

5.آيا مصرف ترشي در دوران بارداري مجاز است؟

فقط تصور كنيد چند هفته قبل باردار شده ايد و به مواد غذايي مختلف كه تاكنون نخورده ايد ميل پيدا كرده ايد. بارداري باعث تغييرات هورموني زيادي مي شود كه باعث مي شود غذاهاي مختلفي مانند ترشي هوس كنيد. اما آيا مي توانيد در بارداري ترشي بخوريد. براي يافتن پاسخ خود مقاله " مصرف ترشي در دوران بارداري" را بخوانيد.

6.آيا مصرف چاي در دوران بارداري مجاز است؟

چاي يكي ار بهترين و پرطرفدارترين نوشيدني هاي جهان است. اگر وردن چاي سبز در دوران بارداري ممنوع است آيا " خوردن چاي در دوان بارداري"  مشكلي ندارد و مادر باردار مي تواند چاي را بخورد.

7. آيا مصرف زعفران در دوران بارداري مجاز است؟

در اينجاست كه شما گيج ميشويد و نمي دانيد كه زعفران بخوريد يا نه؟ برخي از شماها مي گوييد فوايد زعفران به مضرات آن نميارزد و كلا آن را از غذاي خود حذف مي كنيد. در اين مقاله كليه شك و شبهات شما را در مورد خوردن " زعفران در دوران بارداري"  برطرف مي كنيم

8. آيا مصرف عسل در دوران بارداري مجاز است؟

اين سوال را بارها از بيماران خود شنيده ام. آيا مصرف عسل در بارداري مجاز است. تنها به شما توصيه ميكنم براي بافتن پاسخ كامل مقاله" مصرف عسل در بارداري" را بخوانيد.

منبع:  تغذيه دوران بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۳۳:۵۳ ] [ تيم پزشكي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی